A kutatásom célja a 18 és 35 év közötti férfiak vásárlással, fogyasztással és médiahasználattal kapcsolatos tipikus attitűdjeinek, szokásainak, reklámokról alkotott véleményük megismerése.
Összesen 61 férfi töltötte ki az általam összeállított kérdőívet. A megkérdezettek 18 és 35 év közöttiek, egyetemisták, sportolók, valamely cég alkalmazottai, esetenként középvezetők, ritkábban már felsővezetők.
Íme néhány az eredmények közül:
Kérdőívem első kérdésében arra kértem a kitöltőket, hogy állítsanak fel rangsort a következő értékek, fogalmak között: család, karrier, anyagi biztonság, egészség, munka, harmonikus emberi kapcsolatok, valahová tartozás, életöröm, fiatalság, teljesítmény.
Láthatóan a család mögött a férfiak számára az egészség és az anyagi biztonság a legfontosabbak. 36 megkérdezett, vagyis az összes megkérdezett férfi 59 százaléka vélte úgy, hogy a család a legfontosabb, de számomra igen meglepően sajnos 10-en úgy gondolták, hogy minden más érték ennél fontosabb.
Minden kérdéshez megkérdeztem külön egy piperkőc csoportot is. Mindannyian egyetértettek a család fontosságában. Pontosan mit is jelent számukra a család?
„Legfontosabb a világon.”
„Nekem a család az első, épp ezért szeretnék saját családot minél hamarabb, ha megtalálom hozzá a megfelelő partnert.”
„Még nincs saját családom, de ha lesz feleségem és gyerekeim, ők lesznek az 1. helyen.”
"Nagyon fontos a család, mindenek felett."
Vonjuk le a következtetést. Mindegy, hogy a férfiú piperkőc vagy unpiperkőc, legyen igenis fontos számára a családja, fontosabb, mint saját maga. És örömmel jelentem, ezen az akadályon a piperkőc különítmény jól szerepelt.
Most nézzük meg, hogy mely kozmetikum márka a legelterjedtebb a 18-35 év közötti férfiak körében. Választani a Baba, Nivea, La Roche Posay, Vichy és L'Oral márkákból lehetett.
Most nézzük meg, hogy mely kozmetikum márka a legelterjedtebb a 18-35 év közötti férfiak körében. Választani a Baba, Nivea, La Roche Posay, Vichy és L'Oral márkákból lehetett.
A Nivea vezeti a kedveltségi rangsort, de a Baba nem elhanyagolhatóan tör előre. A La Roche Posay és a Vichy maradt az ínyenceknek, de így is nagy százalékban veszik le az ilyen márkájú testápolókat, arckrémeket...stb a férfi vásárlók az üzletek polcairól.
Hogyan vélekednek erről a metroszexuálisok?
"Amiket használok: testápoló (Nivea), arckrém (L’Oreal, Nivea), zselé (L’Oreal), izzadásgátló (Vichy), Sampon (L’Oreal)."
"Vichy vagy La Roche-Posay arckrémet használok."
"A Vichy a legjobb."
Következtetés: nevezzük a metroszexuálisokat ínyenceknek.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése