2011. március 6., vasárnap

30 évesen elkezdtem őszülni! Tudom mások már korábban is, nem panaszkodom, de most férfiként álljak neki hajat festeni?


Segítő válaszok a gyakorikerdesek.hu-ról:

  • Dehogyis! Ez csak sármossá tesz!
  • Imádom a 49 éves chilei szeretőm ősz tincseit!! Be ne fesd!!
  • Te most ez nem komolyan kérdezted,remélem.....
  • Ebben is jobb a férfiaknak. Ahogy öregszenek, úgy szépülnek meg egy darabig. Az őszes pasikat csípik a nők.
  • Ha a szakmád megkívánja, hogy fiatalos maradj, akkor fesd, de amúgy eszedbe se jusson, ettől csak sármosabb vagy.
  • Jajj be ne fesd,mi nők imádjuk az őszes férfiakat :):) 22/L
  • Hát szerintem az őszülés senkit nem tesz sármosabbá,engem tuti zavarna, úgy érezném magam mintha már öreg lennék tudom, hogy nem vagy az de a haj az nagyon sokat számít!
    De te döntöd el!
  • Én is huszonévesen kezdtem őszülni, és engem nagyon zavart. Rátaláltam a Just For Men hajszínező samponra, amivel 5-6 hétig eltakarhatom ősz hajszálaimat. Sajna most nehéz beszerezni, helyette a HennaPlus férfi hajszínezőt használom. 10 perc 5 hetente, és nem a hajam színét nézegetem folyamatosan a tükörben.

De mit mond a doktor úr?
Az európai emberek nagyjából a 30-as éveik közepén fedezhetik fel az első ősz szálakat a fejükön megbújva, az ázsiai típus csak a 30-as évei végén kezd őszülni, a legszerencsésebbek pedig a sötét bőrű emberek, nekik nemcsak a bőrükben, de a hajukban is jóval nagyobb mennyiségben van jelen a pigment, ezért ők egészen a 40-es éveik közepéig viselhetik a természetes sötét hajkoronát. A folyamat azonban egyre inkább gyorsul, így általában az 50-es éveik közepére már ugyanannyi szürke hajszálunk, mint az eredeti színű.
Ennek megfelelően tehát akkor beszélhetünk korai őszülésről, ha a fentieknél fiatalabb korban fehéredik ki a haj. Harcolni ellene nem érdemes, a kiváltó ok nagy részben genetika és csak egészen kivételes esetekben fordulhat elő, hogy más miatt veszíti el az ember az eredeti hajszínét, például súlyos betegség után, ha lecsökken a B-vitamin szintje, ez ugyanis befolyásolja a melanintermelést, ez az egy eset, amikor visszafordítható az őszülés - a maga idejéig.
A szálakat kihúzni nem érdemes, mert helyükre ugyanolyan világos szálak fognak visszanőni, de érdemes elgondolkozni azon, hogy vajon az ősz haj tényleg akkora tragédia, mit hisszük? Egyre több híresség választja a természetességet, még a hollywoodi sztárok is egymás után sorakoznak fel, hogy az ősz haj szépségét hirdessék. Csak tévhit, hogy az ősz haj öregít. A trükk csak annyi, hogy el kell fogadnunk magunkat olyannak, amilyenek vagyunk, és akkor a környezetünk sem fog öregnek látni.



Joey nemrég vallotta be, hogy a Jóbarátok sorozat alatt végig festette a haját. Ma már nem.
Mindenki döntse el maga, hogy sármos-e az őszülő halánték, vagy sem. Szerintem belefér. 






    21 megjegyzés:

    1. Névtelen3/06/2011

      Szerintem, mint oly sok minden, az is egyén függő, hogy kinek hogy állnak az ősz hajszálak. A hivatkozott képek is ezt igazolják szerintem: a mi ER-Georgeunk nyilván így deresen az igazi, na de MattLeblanc, jesszus(!!) szerintem moströgtön rohanjon el egy jófajta, a blog által korábban bemutatott doboz hajfestékért.
      Akinek az őszülés önértékelési gondot okoz, fessen, vagy szinezzen.. végülis egyszer mindent ki lehet próbálni, ha jól sül el szupi, ha nem, akkor legalább kap egy nagy adag löketet a férfi-önbecsülés, hogy no lámlám mégiscsak jópasi a pasi őszen is! (csak ne legyen a neve JoeyTribiani:)

      VálaszTörlés
    2. Névtelen3/07/2011

      Sziasztok!
      Szerintem az őszülés teljesen helyén van,egyes esetekben kimondottan sármos is lehet,sőt továbbmegyek,szerintem még "dögösebb" az őszülő borosta...
      Inkább az őszülés,mint a kopaszodás...:)
      Nem férfitársaim???

      VálaszTörlés
    3. Névtelen3/07/2011

      Szerintem sincs semmi baj az őszüléssel, nőknél már furcsábbnak hat. Egyetértek, inkább őszülés, mint kopaszodás.

      VálaszTörlés
    4. Névtelen4/17/2011

      Sziasztok,
      Korábban a párom is a Just For Men-t használta (bár nekem tetszett az őszes haja is), de talált nemrég egy hajszeszt - nem festéket - és ettől teljesen megszűntek az ősz hajszálak. Rupert's B2 a neve.

      VálaszTörlés
    5. Névtelen4/17/2011

      Nekem is ez a Rupert's vált be, tényleg működik.

      VálaszTörlés
    6. Névtelen5/07/2011

      Az én párom is el volt keseredve, mert fiatal kora ellenére sajnos hamar megjelentek az ősz hajszálak. Kis fenntartással fogadtuk egy barátunk javaslatát a Rupert's hajszeszről. Nekem meseszerű volt, hogy 2-3 hét alatt ismét sötétbarna haja legyen a kedvesemnek. De működik! Mindenkinek csak ajánlani tudom!

      VálaszTörlés
    7. Névtelen5/07/2011

      Hol lehet ilyen hajszeszt venni?

      VálaszTörlés
    8. Névtelen5/07/2011

      ruperts.hajszesz@gmail.com

      VálaszTörlés
    9. Névtelen5/07/2011

      Sziasztok! Nekem apukám használja, ő a vaterán vette. Üdv: Panni

      VálaszTörlés
    10. Névtelen5/08/2011

      Köszi, megtaláltam, egy próbát megért... :-)

      VálaszTörlés
    11. Annyira örülök, hogy hasznos információk cserélnek gazdát a blogomon!!!!

      VálaszTörlés
    12. Névtelen5/11/2011

      Kedves Mindenki!

      Drága férjem pár hónapja kezdte el használni a Rupert's hajszeszt. Nagyon elégedettek vagyunk az eredménnyel, egy hónap sem telt el és ismét az eredetileg koromfekete hajszálak jelentek meg az ősz hajszálak helyett. Szívből ajánlom mindenkinek a terméket.

      Kissné Marika

      VálaszTörlés
    13. Névtelen5/12/2011

      Végre egy olyan termék ami tényleg használ...

      B.I.

      VálaszTörlés
    14. Névtelen5/14/2011

      A piacon lévő legjobb termék a kategóriájában minden szempontból. Egyébként pedig az a lényeg, hogy az ember jól érezze magát úgy ahogy van. Ha ősz a haja akkor úgy, ha nem, nos azon pedig már lehet változtatni.

      VálaszTörlés
    15. Névtelen5/19/2011

      Fodrászként rengeteget eladok a termékből. A többi piacon lévő hajápolóval ellentétben a Rupert's NEM büdös!!!! Ez nagyon sokat számít.

      Zsuzsa, Bp.

      VálaszTörlés
    16. Névtelen5/19/2011

      Már a fodrászatokban is lehet kapni.

      VálaszTörlés
    17. Névtelen5/25/2011

      Mesterfodrászként ajánlom, nagyon meg vagyok elégedve a termékkel, a vendégeim is.

      Pussz: Bettyke

      VálaszTörlés
    18. Névtelen6/09/2011

      Üdv!

      2 hónapja kezdtem el használni a készítményt, az ősz hajszálak helyett megjelentek az eredeti fekete hajszálak. Nagyon meg vagyok elégedve, mert eddig nem taáltam olyan szert ami ilyen hatékony segítséget nyújtana. Minden elismerésem a kifejlesztőké.

      Zsolt

      VálaszTörlés
    19. Névtelen6/12/2011

      Sziasztok!
      Létezik olyan festék amivel őszülőre lehet festeni borostát és halántékot?
      Érdekelne a dolog . . .

      VálaszTörlés
    20. Névtelen6/12/2011

      Ja és magamnak megtudom csinálni?
      Vagy inkább érdemes valami szakira bízni?
      (előző hozzászóláshoz)

      VálaszTörlés
    21. Névtelen12/02/2011

      A Rupert's B2 hajápolót itt lehet megvenni: www.ruperts.hu

      VálaszTörlés